Organizacija sjednica Skupština vatrogasnih organizacija

Tijekom proteklog tjedna s nadležnim institucijama usuglašavali smo mogućnost daljnjeg održavanja samo jedne redovne sjednice skupštine dobrovoljnih vatrogasnih društava i vatrogasnih zajednica. Stoga Vam u nastavku donosimo dopis Zajednice upućen vlastitim članicama.

VATROGASNA ZAJEDNICA
VARAŽDINSKE ŽUPANIJE

Broj: 876/2015
Varaždin, 30. 11. 2015. god.

–    VATROGASNIM ZAJEDNICAMA GRADOVA
–    VATROGASNIM ZAJEDNICAMA OPĆINA
–    SAMOSTALNIM DVD-OVIMA

Predmet: Organizacija sjednica Skupština vatrogasnih organizacija
informacija, dostavlja se;

Poštovani,
temeljem više upita od strane vatrogasnih organizacija, a temeljem novih zakonskih odredbi (Zakon o udrugama, Zakon o financijskom poslovanju neprofitnih organizacija) te novih statuta vatrogasnih organizacija registriranih tijekom 2015. godine, u suradnji s Uredom za opću upravu Varaždinske županije i Ministarstvom financija uskladili smo stav glede objektivnosti potrebe organizacije dviju sjednica skupština vatrogasnih organizacija u istoj kalendarskoj godini. Naime, poznata nam je stoljetna tradicija organizacije samo jedne  „godišnje sjednice skupštine“ vatrogasnih (i drugih) udruga na početku godine.

Neosporno je kako Zakon o udrugama (čl. 18.) utvrđuje da Skupštine udruge kao glavno tijelo upravljanja istom donese svoj plan rada i pripadajući financijski plan za sljedeću kalendarsku godinu.
Mišljenje Ureda za opću upravu Varaždinske županije počiva na činjenici kako u odredbama statuta vatrogasnih organizacija nije striktno navedeno datumsko ograničenje, stoga prema njima ne postoji zapreka za zadržavanje postojećeg načina rada (dovoljno je održavanje jedne sjednice skupštine, ali na samom početku godine). Činjenica je da se zapisnici sa sjednica skupština temeljem Zakona o udrugama moraju obavezno dostavljati Uredu za opću upravu Varaždinske županije, stoga će održavanje samo jedne sjednice skupštine u određenom smislu rasteretiti ionako velike administrativne obveze svih subjekata uključenih u predmetnu problematiku.

Mišljenje Ministarstva financija počiva na činjenici kako Pravilnik o sustavu financijskog upravljanja i kontrola te izradi i izvršavanju financijskih planova neprofitnih organizacija (“Narodne novine” broj 119/2015) člankom 11., stavkom 2., propisuje kako “financijski plan za sljedeću godinu donosi najviše tijelo neprofitne organizacije, odnosno tijelo koje je temeljem statuta neprofitne organizacije za to ovlašteno, najkasnije do 31. prosinca tekuće godine”.

Prema informacijama koje smo primili iz Ministarstva financija, takav tekst pravilnika usvojen je upravo zbog činjenice što sve veći dio jedinica lokalne i područne samouprave svoje proračune na narednu godinu donose krajem mjeseca  prosinca, što sve proračunske korisnike iz redova neprofitnih organizacija stavlja u nezahvalnu poziciju glede mogućnosti donošenja vlastitih planskih akata od strane skupštine istih. Istovremeno, činjenica je kako je financijski plan dokument interne prirode, odnosno ne dostavlja se u nijednu drugu instituciju osim vlastitoj jedinici lokalne samouprave te mora biti arhiviran u dokumentaciji organizacije.

Sukladno svemu navedenome, predlažemo da vatrogasne zajednice gradova i općina te dobrovoljna vatrogasna društva pripremaju održavanje samo jedne sjednice skupštine u što ranijem terminu početkom 2016. godine, a na kojoj bi se temeljem članka 11. gore navedenog pravilnika na sjednici donijela statutarna odluka o davanju nadležnosti za donošenje financijskog plana Upravnom odboru u DVD-ovima odnosno Predsjedništvu u vatrogasnim zajednicama gradova i općina.

Tipski obrazac poziva za sjednicu skupštine VZG/VZO/DVD-ova s pripadajućim materijalima ćemo Vam dostaviti tijekom mjeseca prosinca.  

S poštovanjem,

Predsjednik Vatrogasne zajednice
Varaždinske županije:
Nedeljko Vukalović, bacc. med. techn.